Typ zájazdu
Expedícia
Typ zájazdu
Expedícia
Trvanie zájazdu
15 dní
Náročnosť zájazdu
Veľkosť skupiny
do 16 osôb
Odlet do Lagosu. Vaša dovolenka vo farebnej Afrike začína.
Prílet do najväčšieho mesta Afriky. V Lagose žije okolo 23 miliónov ľudí. Presné číslo nik nepozná, ešte dlho bude trvať, kým ich spočítajú. Denne sem prúdi obrovské množstvo ľudí. Medzinárodné organizácie tvrdia, že Lagos bude mať o 80 rokov údajne takmer sto miliónov obyvateľov.
Prehliadka mesta, kde zažijeme úžasné veci: trhy, bývalé koloniálne budovy, nábrežie, kostoly, ale hlavne neskutočnú atmosféru.
Dnešok bude výnimočný. Spoznáme najväčší plávajúci slum na svete. Nebojte sa, že sa nám niečo stane. Náš kontakt nás slumom bezpečne prevedie. Na malom území sa tisne vyše 250-tisíc ľudí. Dá sa povedať, že ide o najväčší plávajúci slum na svete. Išli by ste sem sami? My áno, no nie pre strhujúce zábery. Podstatným je vidieť realitu a porozprávať sa s ľuďmi, ako to dokážu prežiť.
Presun prenajatou dopravou do Beninu. Po ceste sa zastavíme v meste Badagry, porozprávame si niečo o obchode s otrokmi. Preplavíme sa na polostrov, kde sa obchod s nimi uskutočnil. Popoludní prejdeme exotickou hranicou. Pred nami sa odrazu otvorí úplne iný svet.
Podvečer príchod do hlavného mesta Porto Novo.
Prehliadka hlavného mesta a okolo obeda presun do ďalšieho mesta pri pobreží Atlantiku – Cotonou. Našim cieľom bude pestrofarebný trh. Vitaj pravá Afrika!
Popri jazere Nokoué sa presunieme k plávajúcej dedine Ganvie, v ktorej spoznáme miestnu atmosféru. Podporíme tu domácich a necháme ich, aby nás sprevádzali. Večer ideme v Cotonou na miestnu diskotéku. Zažijeme pravé africké rytmy.
Celodenný presun do ďalšieho štátu menom Togo. Voľakedy malo patriť Československu. Nebude to len presun, ale aj spoznávanie miestnej kultúry. Zastavíme sa v dedinách, na trhoch a ochutnávame miestne špeciality.
Okolo obeda príchod do mesta Grand-Popo. Nachádza sa v blízkosti hraníc. Podvečer príchod do Lomé.
Celodenná prehliadka mesta. Najviac nás nadchne najväčší trh na predmety voodoo. Sušené krokodíly, zvieracie hlavy či prášok z rôznych kostí. Na čo slúžia jednotlivé predmety? Ako funguje voodoo?
Celodenný presun do Akry, hlavného mesta Ghany.
Akra na nás zapôsobí asi najzápadnejšie. Ponoríme sa do rytmov mesta. Katedrála, námestia, trhy, Oblúk nezávislosti… Program na celý deň je pred nami.
Presun na pobrežie Atlantiku. Pred nami je oddych na najkrajších plážach západnej Afriky. Kto chce spoznávať, vyrazí do okolia so sprievodcom z Travelistanu.
Odlet domov. Na tento zájazd budete spomínať ešte dlho.
Chcete si itinerár prečítať neskôr?
Kombinácia týchto ponúkaných služieb cestovného ruchu predstavuje zájazd podľa zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 170/2018 Z. z.“).
Vzťahujú sa na Vás všetky práva vyplývajúce zo zákona č. 170/2018 Z. z., ktoré sa vzťahujú na zájazdy. Naša spoločnosť Travelistan.sk, s.r.o., so sídlom Exnárova 33, Bratislava - mestská časť Ružinov 821 03, IČO: 52 082 997, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, odd. Sro, vložka č. 133330/B (ďalej len „cestovná kancelária“) je plne zodpovedná za riadne poskytnutie zájazdu.
Okrem toho ako cestovná kancelária sme v súlade so zákonom chránení, ak ide o refundáciu Vašich platieb a ak je súčasťou zájazdu preprava, ak ide o zabezpečenie Vašej repatriácie, pre prípad, že sa dostaneme do úpadku.
Poisťovateľom je spoločnosť Union poisťovňa, a.s.
Základné práva podľa zákona č. 170/2018 Z. z.
Celková cena zájazdu vrátane daní, všetkých nákladov a poplatkov: ${total_price} EUR (do celkovej ceny zájazdu ešte môžu byť zahrnuté dodatočné náklady alebo poplatky); ubytovacie zariadenia môžu na základe nariadenia miestnych orgánov vyberať tzv. miestny poplatok (daň). Tento poplatok nie je súčasťou ceny zájazdu a cestujúci ho platí na mieste pobytu; uvedené platí rovnako aj pre prípadnú vratnú kauciu, vyberanú ubytovacím zariadením (ktorá môže byť blokovaná na platobnej karte cestujúceho).
Pri vzniku zmluvného vzťahu v lehote kratšej ako 60 dní pred začatím zájazdu (alebo služby), sa cestujúci zaväzuje zaplatiť celkovú cenu zájazdu (alebo služby), najneskôr do 3 dní od uzavretia zmluvy o zájazde
Ak existuje povinnosť poskytnúť na žiadosť cestovnej kancelárie inú finančnú zábezpeku, informácie o tejto povinnosti a podmienkach, ktoré sa na ňu vzťahujú: ..................................
Cestujúci má právo postúpiť zmluvu o zájazde inej osobe. Oznámenie o postúpení zmluvy o zájazde inej osobe spoločne so súhlasom tretej osoby s postúpením je cestujúci povinný doručiť cestovnej kancelárii na trvanlivom nosiči v primeranej lehote, najneskôr však 7 dní pred začatím zájazdu.
Pôvodný cestujúci a nový cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie zvyšku ceny zájazdu a všetkých poplatkov, príplatkov a iných preukázateľných skutočných primeraných nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti so zmenou cestujúceho a o ktorých ich cestovná kancelária informuje.
Cena zájazdu sa môže zvýšiť, ak je presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny, len ak sa zvýšia osobitné náklady bližšie špecifikované v § 19 ods. 2 zákona č. 170/2018 Z. z. (napríklad zmena cien pohonných látok) a ak sa v zmluve o zájazde uvádza, že cestujúci má právo na zníženie ceny podľa § 19 ods. 5 zákona č. 170/2018 Z. z.
Jednoznačne a zrozumiteľne formulované oznámenie o zvýšení ceny zájazdu na trvanlivom nosiči spolu s odôvodnením a výpočtom zvýšenia ceny zájazdu musí byť cestujúcemu preukázateľne odoslané najneskôr 20 dní pred začatím zájazdu, inak cestovnej kancelárii nevznikne právo na zaplatenie rozdielu v cene zájazdu.
Ak zvýšenie ceny presiahne 8 % ceny zájazdu, môže cestujúci od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného (v prípade, že tak cestujúci urobí v lehote určenej cestovnou kanceláriou v oznámení o zmene ceny). Cestujúci si zároveň môže uplatniť práva vyplývajúce mu z bodu 9 tohto formulára.
Ak si cestovná kancelária vyhradí právo na zvýšenie ceny, cestujúci má nárok na zníženie ceny, ak sa znížili príslušné náklady.
Ak sa pred začatím zájazdu zmení niektorý zo základných znakov služieb cestovného ruchu alebo cestovná kancelária nemôže splniť osobitné požiadavky cestujúceho, na ktorých sa dohodli, informuje cestujúceho o navrhovaných zmenách a o ich vplyve na cenu zájazdu; a o a. práve cestujúceho navrhované zmeny v určenej primeranej lehote (ktorá nesmie byť kratšia ako 10 dní) prijať alebo odstúpiť od zmluvy bez zaplatenia odstupného, k. skutočnosti, že ak cestujúci v lehote podľa písmena a) neprijme navrhované zmeny zmluvy, zmluva zanikne, a l. cene náhradného zájazdu, ak je takýto náhradný zájazd cestujúcemu ponúknutý
Ak cestujúci odstúpi od zmluvy a neprijme ponuku náhradného zájazdu, je cestovná kancelária povinná vrátiť cestujúcemu všetky platby uskutočnené cestujúcim bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. V prípade, že cestujúci s ponukou náhradného zájazdu súhlasí, uzatvorí sa nová zmluva a všetky platby uskutočnené na základe pôvodnej zmluvy sa považujú za platby podľa novej zmluvy. Ak je cena náhradného zájazdu nižšia ako už uskutočnené platby, je cestovná kancelária povinná tento rozdiel cestujúcemu bezodkladne vrátiť.
Odstúpenie cestovnej kancelárie od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu cestujúcemu Cestovná kancelária môže pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu spôsobenú cestujúcemu týmto odstúpením, ak: a. počet účastníkov zájazdu je nižší ako minimálny počet účastníkov požadovaný podľa zmluvy o zájazde a cestovná kancelária odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote určenej v zmluve o zájazde, najneskôr však: - 20 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá dlhšie ako 6 dní, - 7 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá od 2 dní do 6 dní, - 48 hodín pred začatím zájazdu, ak ide o cesty, ktoré trvajú menej ako 2 dni, alebo m. neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti bránia cestovnej kancelárii plniť zmluvu o zájazde a cestovná kancelária oznámi cestujúcemu odstúpenie od zmluvy o zájazde bezodkladne pred začatím zájazdu.
Cestujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde pred začiatkom poskytovania zájazdu bez zaplatenia odstupného, ak v cieľovom mieste alebo v jeho bezprostrednej blízkosti nastanú neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti (napríklad ak existujú vážne bezpečnostné problémy v destinácii), ktoré významne ovplyvnia poskytovanie zájazdu alebo prepravu cestujúcich do cieľového miesta. V takom prípade odstúpenia od zmluvy o zájazde má cestujúci nárok na vrátenie všetkých platieb, ktoré za zájazd zaplatil.
Cestujúci môže kedykoľvek pred začatím poskytovania zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde za primerané a odôvodnené odstupné. Cestovná kancelária je povinná vrátiť cestujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijala, znížené o odstupné. Ak ide o zmluvu uzatvorenú mimo prevádzkových priestorov, je cestujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde aj bez uvedenia dôvodu a bez povinnosti zaplatiť odstupné v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy o zájazde (oprávnenie cestujúceho odstúpiť od zmluvy o zájazde bez uvedenia dôvodu sa nevzťahuje na zájazdy, ktorých cena je znížená z dôvodu ich poskytnutia v krátkom čase po uzatvorení zmluvy o zájazde).
Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde, zákonom č. 170/2018 Z. z. alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, je cestovná kancelária za podmienok vymedzených zákonom č. 170/2018 Z. z. povinná po oznámení cestujúceho alebo na základe vlastných zistení porušenia zmluvy o zájazde vykonať nápravu. Ak nápravu nevykoná, ponúkne cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu: a. rovnakej kvality alebo vyššej kvality, ako je uvedená v zmluve o zájazde, bez dodatočných nákladov pre cestujúceho, alebo n. nižšej kvality, ako je uvedené v zmluve o zájazde, s poskytnutím primeranej zľavy. Cestujúci môže odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté cestovnou kanceláriou, ak náhradné služby cestovného ruchu nie sú porovnateľné so službami cestovného ruchu uvedenými v zmluve o zájazde alebo ponúknutá zľava z ceny zájazdu za služby cestovného ruchu nižšej kvality nie je primeraná. V tom prípade a ak poskytnutie náhradných služieb cestovného ruchu cestujúci nemôže z objektívnych dôvodov prijať, cestujúci pokračuje v užívaní služieb cestovného ruchu, ktoré sú predmetom oznámenia, a cestovná kancelária poskytne cestujúcemu primeranú zľavu z ceny služieb cestovného ruchu, ktoré boli predmetom oznámenia. Cestujúci môže od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného a požadovať vrátenie časti ceny zodpovedajúcej cene služieb cestovného ruchu, ktoré neboli poskytnuté riadne a včas, ak došlo k podstatnému porušeniu zmluvy o zájazde a cestovná kancelária neodstránila porušenie zmluvy o zájazde ani nezabezpečila cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu v primeranej lehote určenej cestujúcim. Ak v dôsledku neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností nie je možné zabezpečiť návrat cestujúceho podľa zmluvy o zájazde, cestovná kancelária znáša náklady na potrebné ubytovanie, ak je to možné rovnakej kategórie, v trvaní najviac troch nocí na jedného cestujúceho. Ak sú v osobitných predpisoch o právach cestujúcich platných pre príslušné dopravné prostriedky na návrat cestujúceho ustanovené dlhšie lehoty, uplatňujú sa tieto dlhšie lehoty. Obmedzenie nákladov sa nevzťahuje na osoby so zníženou pohyblivosťou a osoby, ktoré ich sprevádzajú, tehotné ženy, maloletých bez sprievodu alebo osoby, ktoré potrebujú osobitnú lekársku starostlivosť, ak bola cestovná kancelária o ich osobitných potrebách informovaná aspoň 48 hodín pred začatím zájazdu.
Cestujúci má tiež právo na zľavu z ceny zájazdu a/alebo na náhradu škody, ak služby cestovného ruchu neboli poskytnuté alebo neboli poskytnuté riadne. Náhrada škody nesmie presiahnuť trojnásobok celkovej ceny zájazdu. Obmedzenie rozsahu náhrady škody sa nevzťahuje na zranenie, úmyselne spôsobenú škodu alebo na škodu spôsobenú z nedbanlivosti
Cestovná kancelária je povinná bezodkladne poskytnúť pomoc cestujúcemu v ťažkostiach, a to aj pri neodvrátiteľných a mimoriadnych okolnostiach
Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku, platby cestujúcich budú refundované. Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku po začatí poskytovania zájazdu a ak zájazd zahŕňa prepravu, zaistená je repatriácia cestujúcich. Cestujúci sa môže obrátiť na poskytovateľa ochrany pre prípad úpadku, ak sú služby odmietnuté z dôvodu úpadku cestovnej kancelárie.