Typ zájazdu
Expedícia
Typ zájazdu
Expedícia
Trvanie zájazdu
17 dní
Náročnosť zájazdu
Veľkosť skupiny
do 16 osôb
Odlet do Mongolska.
Prílet do hlavného mesta Mongolska – Ulánbátaru. Prvá prehliadka mesta: hlavné námestie, parlament, socha Džingischána či druhé najväčšie múzeum dinosaurov na svete. Nezabudneme ani na budhistický chrám, ktorý je centrom všetkých mongolských budhistov.
Presun prenajatou dopravou smerom do Gobi. Z relatívnej civilizácie sa po nekonečnej stepi dostaneme do púští južného Mongolska.
Čakajú nás hory a piesok. Najskôr si pozrieme Orlie údolie – úzku a hlbokú roklinu v pohorí Gurvan Saikhan. Potom pieskové duny v Gobi. V najvyšších bodoch môžu dosahovať aj výšku od 100 do 300 metrov. Impozantné Khongorské duny sú dlhé viac ako 180 kilometrov a majú šírku aj 27 kilometrov. Domáci ich podľa zvuku, ktorý vydáva vietor, keď hýbe pieskom, nazývajú „spievajúcimi. Za dunami sa rozprestiera step.
Ďalší deň v lone prírody.
Dnes sa nám odhalí dávna história. Dinosaurie kosti. Ohnivé útesy Bayanzag sú jedným z najznámejších nálezísk fosílií dinosaurov na svete. V roku 1922 tu paleontológ Roy Chapman Andrews ako prvý objavil kosti a vajcia dinosaurov. Neďaleko je kláštor Ongi, ktorý bol kedysi jedným z najväčších mongolských náboženských centier. Nezabudneme ani na vodopády Orchon. Tento krásny prírodný úkaz vznikol pred dvadsaťtisíc rokmi po jedinečnej kombinácii zemetrasení a sopečných erupcií. Vďaka vode je tu aj zeleň a naše oči si pri pohľade na okolité borovice trocha oddýchnu od púštnych žlto-oranžových farieb.
Horúci prameň Tsenkher v kraji vyhasnutých sopiek a termálnych vôd je jedným z najznámejších v Mongolsku. Mnoho domácich i zahraničných turistov sa sem vydáva na letnú dovolenku, aby si tu liečili svoje telo a opäť nadobudli zdravie. Viacerí si sem zas prichádzajú užiť liečivú horúcu vodu v krásnom prírodnom prostredí.
Spoznáme brehy rieky Chuluut a absolvujeme pár malých túr, aby sme sa zoznámili s okolím. Vystúpime na neaktívne sopky a uvidíme aj ďalší vodopád. Pred pár dňami púšť a teraz zelené a živé Mongolsko.
Asi 400 kilometrov dlhý presun na sever. Namierené máme do severného hlavného mesta Moron. Čaká nás bájna krajina stepí a výlet na koňoch.
Nasadáme na kone a vyrážame popri jazere Khuvgul. Ide o najhlbšie jazero v Strednej Ázii, obklopené je krásnymi vysokými horami Khoridol Saridag. Zajazdíme si na silnom mongolskom koni a preskúmame oblasť tajgy. Čaká nás približne 20 až 25 kilometrov jazdy so skúsenými mongolskými nomádskymi sprievodcami.
Spanie v prírode, respektíve v mongolských jurtách ger.
Návšteva kláštora Amarbayasgalant, ktorý je jedným z troch hlavných kláštorov v Mongolsku. Postavil ho v rokoch 1727 až 1737 mandžuský cisár Yongcheng. Kedysi sa tu nachádzalo až 40 chrámových budov a 500 zrubov a júrt, v ktorých bývalo 2 000 až 3 000 mníchov.
Návrat do Ulánbátaru. Posledné kroky po hlavnom meste Mongolska a pohľady na krajinu nekonečnej stepi. Vaša exotická a zážitková dovolenka sa blíži ku koncu.
Opúšťame krajinu a odlietame domov.
Chcete si itinerár prečítať neskôr?
Kombinácia týchto ponúkaných služieb cestovného ruchu predstavuje zájazd podľa zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 170/2018 Z. z.“).
Vzťahujú sa na Vás všetky práva vyplývajúce zo zákona č. 170/2018 Z. z., ktoré sa vzťahujú na zájazdy. Naša spoločnosť Travelistan.sk, s.r.o., so sídlom Exnárova 33, Bratislava - mestská časť Ružinov 821 03, IČO: 52 082 997, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, odd. Sro, vložka č. 133330/B (ďalej len „cestovná kancelária“) je plne zodpovedná za riadne poskytnutie zájazdu.
Okrem toho ako cestovná kancelária sme v súlade so zákonom chránení, ak ide o refundáciu Vašich platieb a ak je súčasťou zájazdu preprava, ak ide o zabezpečenie Vašej repatriácie, pre prípad, že sa dostaneme do úpadku.
Poisťovateľom je spoločnosť Union poisťovňa, a.s.
Základné práva podľa zákona č. 170/2018 Z. z.
Celková cena zájazdu vrátane daní, všetkých nákladov a poplatkov: ${total_price} EUR (do celkovej ceny zájazdu ešte môžu byť zahrnuté dodatočné náklady alebo poplatky); ubytovacie zariadenia môžu na základe nariadenia miestnych orgánov vyberať tzv. miestny poplatok (daň). Tento poplatok nie je súčasťou ceny zájazdu a cestujúci ho platí na mieste pobytu; uvedené platí rovnako aj pre prípadnú vratnú kauciu, vyberanú ubytovacím zariadením (ktorá môže byť blokovaná na platobnej karte cestujúceho).
Pri vzniku zmluvného vzťahu v lehote kratšej ako 60 dní pred začatím zájazdu (alebo služby), sa cestujúci zaväzuje zaplatiť celkovú cenu zájazdu (alebo služby), najneskôr do 3 dní od uzavretia zmluvy o zájazde
Ak existuje povinnosť poskytnúť na žiadosť cestovnej kancelárie inú finančnú zábezpeku, informácie o tejto povinnosti a podmienkach, ktoré sa na ňu vzťahujú: ..................................
Cestujúci má právo postúpiť zmluvu o zájazde inej osobe. Oznámenie o postúpení zmluvy o zájazde inej osobe spoločne so súhlasom tretej osoby s postúpením je cestujúci povinný doručiť cestovnej kancelárii na trvanlivom nosiči v primeranej lehote, najneskôr však 7 dní pred začatím zájazdu.
Pôvodný cestujúci a nový cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie zvyšku ceny zájazdu a všetkých poplatkov, príplatkov a iných preukázateľných skutočných primeraných nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti so zmenou cestujúceho a o ktorých ich cestovná kancelária informuje.
Cena zájazdu sa môže zvýšiť, ak je presne určený spôsob výpočtu zvýšenia ceny, len ak sa zvýšia osobitné náklady bližšie špecifikované v § 19 ods. 2 zákona č. 170/2018 Z. z. (napríklad zmena cien pohonných látok) a ak sa v zmluve o zájazde uvádza, že cestujúci má právo na zníženie ceny podľa § 19 ods. 5 zákona č. 170/2018 Z. z.
Jednoznačne a zrozumiteľne formulované oznámenie o zvýšení ceny zájazdu na trvanlivom nosiči spolu s odôvodnením a výpočtom zvýšenia ceny zájazdu musí byť cestujúcemu preukázateľne odoslané najneskôr 20 dní pred začatím zájazdu, inak cestovnej kancelárii nevznikne právo na zaplatenie rozdielu v cene zájazdu.
Ak zvýšenie ceny presiahne 8 % ceny zájazdu, môže cestujúci od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného (v prípade, že tak cestujúci urobí v lehote určenej cestovnou kanceláriou v oznámení o zmene ceny). Cestujúci si zároveň môže uplatniť práva vyplývajúce mu z bodu 9 tohto formulára.
Ak si cestovná kancelária vyhradí právo na zvýšenie ceny, cestujúci má nárok na zníženie ceny, ak sa znížili príslušné náklady.
Ak sa pred začatím zájazdu zmení niektorý zo základných znakov služieb cestovného ruchu alebo cestovná kancelária nemôže splniť osobitné požiadavky cestujúceho, na ktorých sa dohodli, informuje cestujúceho o navrhovaných zmenách a o ich vplyve na cenu zájazdu; a o a. práve cestujúceho navrhované zmeny v určenej primeranej lehote (ktorá nesmie byť kratšia ako 10 dní) prijať alebo odstúpiť od zmluvy bez zaplatenia odstupného, k. skutočnosti, že ak cestujúci v lehote podľa písmena a) neprijme navrhované zmeny zmluvy, zmluva zanikne, a l. cene náhradného zájazdu, ak je takýto náhradný zájazd cestujúcemu ponúknutý
Ak cestujúci odstúpi od zmluvy a neprijme ponuku náhradného zájazdu, je cestovná kancelária povinná vrátiť cestujúcemu všetky platby uskutočnené cestujúcim bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. V prípade, že cestujúci s ponukou náhradného zájazdu súhlasí, uzatvorí sa nová zmluva a všetky platby uskutočnené na základe pôvodnej zmluvy sa považujú za platby podľa novej zmluvy. Ak je cena náhradného zájazdu nižšia ako už uskutočnené platby, je cestovná kancelária povinná tento rozdiel cestujúcemu bezodkladne vrátiť.
Odstúpenie cestovnej kancelárie od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu cestujúcemu Cestovná kancelária môže pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde bez povinnosti nahradiť škodu spôsobenú cestujúcemu týmto odstúpením, ak: a. počet účastníkov zájazdu je nižší ako minimálny počet účastníkov požadovaný podľa zmluvy o zájazde a cestovná kancelária odstúpi od zmluvy o zájazde v lehote určenej v zmluve o zájazde, najneskôr však: - 20 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá dlhšie ako 6 dní, - 7 dní pred začatím zájazdu, ak ide o cestu, ktorá trvá od 2 dní do 6 dní, - 48 hodín pred začatím zájazdu, ak ide o cesty, ktoré trvajú menej ako 2 dni, alebo m. neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti bránia cestovnej kancelárii plniť zmluvu o zájazde a cestovná kancelária oznámi cestujúcemu odstúpenie od zmluvy o zájazde bezodkladne pred začatím zájazdu.
Cestujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde pred začiatkom poskytovania zájazdu bez zaplatenia odstupného, ak v cieľovom mieste alebo v jeho bezprostrednej blízkosti nastanú neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti (napríklad ak existujú vážne bezpečnostné problémy v destinácii), ktoré významne ovplyvnia poskytovanie zájazdu alebo prepravu cestujúcich do cieľového miesta. V takom prípade odstúpenia od zmluvy o zájazde má cestujúci nárok na vrátenie všetkých platieb, ktoré za zájazd zaplatil.
Cestujúci môže kedykoľvek pred začatím poskytovania zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde za primerané a odôvodnené odstupné. Cestovná kancelária je povinná vrátiť cestujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijala, znížené o odstupné. Ak ide o zmluvu uzatvorenú mimo prevádzkových priestorov, je cestujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde aj bez uvedenia dôvodu a bez povinnosti zaplatiť odstupné v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy o zájazde (oprávnenie cestujúceho odstúpiť od zmluvy o zájazde bez uvedenia dôvodu sa nevzťahuje na zájazdy, ktorých cena je znížená z dôvodu ich poskytnutia v krátkom čase po uzatvorení zmluvy o zájazde).
Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde, zákonom č. 170/2018 Z. z. alebo ak nemá vlastnosti, ktoré cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, je cestovná kancelária za podmienok vymedzených zákonom č. 170/2018 Z. z. povinná po oznámení cestujúceho alebo na základe vlastných zistení porušenia zmluvy o zájazde vykonať nápravu. Ak nápravu nevykoná, ponúkne cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu: a. rovnakej kvality alebo vyššej kvality, ako je uvedená v zmluve o zájazde, bez dodatočných nákladov pre cestujúceho, alebo n. nižšej kvality, ako je uvedené v zmluve o zájazde, s poskytnutím primeranej zľavy. Cestujúci môže odmietnuť náhradné služby cestovného ruchu ponúknuté cestovnou kanceláriou, ak náhradné služby cestovného ruchu nie sú porovnateľné so službami cestovného ruchu uvedenými v zmluve o zájazde alebo ponúknutá zľava z ceny zájazdu za služby cestovného ruchu nižšej kvality nie je primeraná. V tom prípade a ak poskytnutie náhradných služieb cestovného ruchu cestujúci nemôže z objektívnych dôvodov prijať, cestujúci pokračuje v užívaní služieb cestovného ruchu, ktoré sú predmetom oznámenia, a cestovná kancelária poskytne cestujúcemu primeranú zľavu z ceny služieb cestovného ruchu, ktoré boli predmetom oznámenia. Cestujúci môže od zmluvy o zájazde odstúpiť bez zaplatenia odstupného a požadovať vrátenie časti ceny zodpovedajúcej cene služieb cestovného ruchu, ktoré neboli poskytnuté riadne a včas, ak došlo k podstatnému porušeniu zmluvy o zájazde a cestovná kancelária neodstránila porušenie zmluvy o zájazde ani nezabezpečila cestujúcemu náhradné služby cestovného ruchu v primeranej lehote určenej cestujúcim. Ak v dôsledku neodvrátiteľných a mimoriadnych okolností nie je možné zabezpečiť návrat cestujúceho podľa zmluvy o zájazde, cestovná kancelária znáša náklady na potrebné ubytovanie, ak je to možné rovnakej kategórie, v trvaní najviac troch nocí na jedného cestujúceho. Ak sú v osobitných predpisoch o právach cestujúcich platných pre príslušné dopravné prostriedky na návrat cestujúceho ustanovené dlhšie lehoty, uplatňujú sa tieto dlhšie lehoty. Obmedzenie nákladov sa nevzťahuje na osoby so zníženou pohyblivosťou a osoby, ktoré ich sprevádzajú, tehotné ženy, maloletých bez sprievodu alebo osoby, ktoré potrebujú osobitnú lekársku starostlivosť, ak bola cestovná kancelária o ich osobitných potrebách informovaná aspoň 48 hodín pred začatím zájazdu.
Cestujúci má tiež právo na zľavu z ceny zájazdu a/alebo na náhradu škody, ak služby cestovného ruchu neboli poskytnuté alebo neboli poskytnuté riadne. Náhrada škody nesmie presiahnuť trojnásobok celkovej ceny zájazdu. Obmedzenie rozsahu náhrady škody sa nevzťahuje na zranenie, úmyselne spôsobenú škodu alebo na škodu spôsobenú z nedbanlivosti
Cestovná kancelária je povinná bezodkladne poskytnúť pomoc cestujúcemu v ťažkostiach, a to aj pri neodvrátiteľných a mimoriadnych okolnostiach
Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku, platby cestujúcich budú refundované. Ak sa cestovná kancelária dostane do úpadku po začatí poskytovania zájazdu a ak zájazd zahŕňa prepravu, zaistená je repatriácia cestujúcich. Cestujúci sa môže obrátiť na poskytovateľa ochrany pre prípad úpadku, ak sú služby odmietnuté z dôvodu úpadku cestovnej kancelárie.